16 Mart 2013 Cumartesi

FASHION WEEK 2013 ISTANBUL


Mercedes - Benz sponsorluğunda geçen hafta gerçekleşen Fashion Week İstanbul dün akşam Özgür Masur defilesi ile sona erdi. 12 Martta başlayıp 16 Martta sona eren moda haftası nedeniyle blogdaki postlar bu hafta gecikti, o yüzden şükür kavuşturana demek geldi içimden, özlemişim klavye başına geçmeyi hemen:) İlk defa Mercedes - Benz 'in sponsorluğunda gerçekleşen ve bu marka ile daha da bir global bir kimlik kazanan moda haftasının heyecanı bir yana, benim de ilk katıldığım Fashion Week olması sebebi ile çok heyecanlı bir haftayı geride bıraktım diyebilirim. Üstelik kuliste, makyaj stüdyosunda, defileler de, bu sene ilk defa gerçekleşen stüdyo sunumlarında... Kısacası her yeri görme imkanım oldu ve bu durum benim için bulunmaz bir tecrübe ve eğlenceli bir anı oldu... 

Podyum için yaklaşık 15 dakikalık bir kıyafet tanıtımı ve manken geçidi izliyorsunuz. Ancak sadece o 15 dakika için, arkada yani işin mutfak kısmında eğlenceli bir koşuşturmaca, en güzel sunumu yapabilmek için büyük bir telaş, ardı ardına yapılan provalar ve gerçekten takdir edilesi bir emek var... Makyözü, kareografı, kuaförü, mankenler, tasarımcılar ve asistanları, yardımcılar... Ve daha onlarca insan, gerçekten moda severlerin güzel bir hafta geçirmesini sağladılar diye düşünüyorum, hepsinin emeklerine sağlık. Bu arada demin makyözlerden bahsetmişken, Fashion Week 2013 makyaj sponsoru Maybelline' di. Her defile için ayrı ayrı ve elbiseler kadar dikkat çeken güzel makyajlar, Maybelline ürünleriyle hayat buldu. Ayrıca tüm mankenlerin ojeleri de Essie markasının muhteşem renk skalasından seçilerek, tırnaklarına uygulandı. Essie 'nin özellikle pastel tonlarına bayıldım, özellikle Begüm Salihoğlu haute couture defilesindeki oje rengine hayran kalıp hemen öğrendim, Essie'nin 79 nolu Sand Tropez rengiymiş.

 

 

Gelelim defilelere ve 2013 sonbahar-kış sezonunda bizi neler bekliyor onu konuşmaya. Yakından inceleme fırsatına sahip olduğum ve gerçekten beğendiğim tasarımcıların defilelerinden bahsetmek istiyorum biraz size. Öncelikle Nihan Peker defilesinden bahsetmek istiyorum. Renk tonları, işçilik ve maskülen detayların feminen kesimlerle buluşması beni benden aldı diyebilirim. Tek kelime ile tüm parçalara bayıldım! Özellikle defilenin açılışını yapan Göksu'nun taşıdığı, krep kumaştan beyaz crop üst ve eteğin uyumuna aşık oldum:) Gerçekten mükemmel bir defileydi, tebrikler Nihan Peker!


Diğer bahsetmek istediğim koleksiyon ise NIAN By Nihan Buruk koleksiyonu. Nihan Buruk, son zamanlarda yakından takip ettiğim ve beğendiğim tasarımlara imza atan bir tasarımcı. Ancak bu defilesi, gerçekten yükselişinin ve her geçen gün tasarımcı kimliği ile artan başarısının bir göstergesi oldu. Kırmızı, gri ve beyaz uyumu, ceketlerinin düğmelerine ya da pantolonlara iliştirdiği metal aksesuarlar ve kendi tasarımı olan kırmızı, siyah topuklu ayakkabılar... Hepsi ama hepsi mükemmeldi. İki göz arasına çekilen kırmızı bir şerit görünümü veren makyaj da defile sonrası konuşulan ve beğeni kazanan diğer unsurdu. Enerjisi, coşkusu ve heyecanını defile sonundaki selamlaması ile izleyenlerle paylaşan Nihan Buruk, hak ettiği büyük alkışı aldı.

NIAN By NİHAN BURUK  defilesi için tıklayın!

Defile alanı haricinde bu sene ilk defa hazırlanan bir konsept olan Studio' da da, tasarımcılar koleksiyonlarını tanıtma fırsatı yakaladılar. Studio konseptinde, misafirler mankenlerin gelişini ayakta bekleyip, tüm koleksiyon yerini aldıktan sonra aralarda dolaşarak kıyafetlerin tüm detaylarını yakından inceleme şansına sahip oldular. Begüm Salihoğlu da Haute Couture koleksiyonunu, Studio' da misafirleri ile buluşturan tasarımcılardan. Özellikle dantel işlemelere bayıldığımı söylemek isterim. Elif Ece Uzun' un siyah çiçek ile taşıdığı gelinlik ise büyük beğeni toplayan tasarımların başında geliyor.

 

Fashion Week 2013 İstanbul' dan aklımda kalan, en çok tercih edilen mankenlerden Didem Soydan' ın iş disiplini, güzelliği ve 'podyumun tozunu attırmak' sözünün tam karşılığı olduğu; mütevaziliği, cana yakın tavrı ve güzelliği ile Çağıl Özge Özkul' un yükselişine şahit olunacağı; ve Fashion Week 2013 İstanbul' da en çok tercih edilen kareograf Uğurkan Erez'in tatlılığı:) Çok güzel bir 4 gün geçirdim, çok şeker insanlar tanıdım ve Türk tasarımcıların yükselişini birebir görüp, gururlandım...

Bir daha ki yayında görüşmek üzere. Arayı fazla açmamayı umuyorum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...